Dag beste ouders
De 1ste 2 weken van het thema zijn voorbij en volgende activiteiten kwamen aan bod:
Klassikaal:
Werken rond de begrippen van de bakker en de woordkaarten rond het thema
Woorden zoeken die starten met de letter B van bakker en T van taart
Een leesrups maken: hoe maak ik brood
Verschillende filmpjes rond het thema: van graan tot brood
Tellen van de taarten en gebakjes: begrippen groot, klein, meer, minder, evenveel
Goed kijken naar de verschillen. Welke taart is er weg
Krullenbol en pennenstreken: de lus
Verder hebben we ook nog:
- brooddeegtaartjes gemaakt
- een etagère geschilderd
- brood gebakken
- samen ontbeten in de klas
- lussen getekend op de speelplaats en nu ook op een werkblad (van groot naar klein werken)
- werkblaadjes rond tellen en rond de woordkaarten
- brood verkopen in onze bakkerij (wegen, laten betalen voor de verschillende broodjes, boodschappenlijstjes maken en halen)
Volgende week werken we verder rond chocolade-eitjes en Pasen.
We maken ons paaswerkje, een kip die chocolade-eitjes legt als je hem knuffelt 😉
Vrijdag werken we samen met de klas van juf Jana en Juf Séverine klas- overschrijdend. Nu de maatregelen wat soepeler zijn mogen we dit terug doen. De kleuters mogen eens in een andere klas gaan spelen en werken. Iedere juf biedt een andere activiteit aan in het thema.
Via mail krijgen jullie nog het filmpje en de foto's staan op de schoolwebsite.
Groetjes
Joke
Geen opmerkingen:
Een reactie posten